måndag 17 april 2017

Ta vara på dagen!

Lustigt hur kroppen funkar och hur man kan liksom känna in.. jag gick in i väggen strax efter 19, rullade över mot min hälft i soffan och liksom däckade, fikade efter 20 och däckade igen. De var som ett kvitto när jag vaknade kl 4 och den kvinnliga röda veckan kom som ett brev på posten. De är helt sjukt hur lätt du blir påverkad hormonellt och hur de känns ut i hela kroppen. Men är GLAD att den kommer då det är ett tecken att veta att jag har ägglossning och ett tecken på att kroppen funkar som den ska och är liksom klockad och att jag inte tillför min kropp några form av kemiska hormonella preparat som fuckar upp så jävla mycket i kropp. OAVSETT om du har spiral så påverkar de hela kroppen och knoppen. Väldigt intressant när man lär sig mer om det hela så man vet och kan lättare bestämma sig för ett bra val! Jag väljer vägen utan syntetiskt skit i min kropp. 
Läs biverkningslistan på p-piller tex.. vilken kille skulle äta ett sånt piller om de fick några av biverkningarna!? 
Kylen är full och axlarna är tränade, håller på koka fullkornsris och har kalkonfärs som ska ätas till lunch. Men själv blir det en stor grön smoothie med ägg. Kylen är ju full av grönt då vi handlade igår så de finns gooooda möjlighter till en lyxig drink som min kropp mår kanoners av! 



Inga kommentarer:

Nytt år..

Ny framtidsplaner, nytt jobb, ny bostad, nya mål... kräver ny blogg! Denna stängs ner och jag flyttar efter ett uppehåll :) MEN ... ni...