tisdag 11 april 2017

Rise and shine with new energy!

Man behöver dagar då man får bryta i hop av saknad.. ja sa i går att de "rensar" rent! och i dag vaknade jag med ny energi! Att vara utan föräldrar så kan de kännas ensamt.. men som igår så kände jag mig först ensam av hennes frånvaro men sedan så kommer jag ju på mig själv att jag har en hel jävla hög av nära backups, helt magiska vänner, jag har en hälft som älskar mig precis som jag är, jag har bröder, jag har mostrar.. ja ibland så blir man oxå helt överväldigad av vänners omtanke de dagar man inte är lika stark. Efter regn kommer sol och i dag är varken solen framme men jag ser och känner ljuset i mig själv. Jag behöver inget yttre för att känna det.. jag har det i mig! Alla har det i sig, vi måste ibland bara skala av från ytligt för att hitta de och låta de stråla och komma ut!

Vaknade kl 5, min hälft trodde inte att jag låg kvar och försökte somna om.. men de gjorde jag faktiskt..;) 30 min gav jag chansen att göra de på.. men de gick inge bra så jag hamnade i gymmet. Kroppen är sjukt sargad eller benen fortfarande, haha. De vart hårt i lördags!! Jag körde ett fartfyllt axelpass och avslutade med lite mage medans min vän messade att jag var grym, jorusåatt!:P Kanske var de för att han inte kommit längre än till skithuset och gjorde tvåan och messa mig med samtidigt! Tur man har vänner som boostar en när man känner sig som en 80årig pensionär i kroppen efter helgen, samt får veta hur tarmkanalen funkar, ha ha

I träningen har jag alltid mest blivit peppad av mina killkompisar, mina tjejkompisar och jag pratar inte träning, vi pratar livet. De gör jag med en del delvis oxå med min killkompisar men killar jämför inte, killar peppar på ett annat sätt oftast. Vi tjejer MÅSTE sluta jämföra oss och istället peppa varann!!!! De blir så satans mycket roligare då!
Svettades som en gris och gick runt och skrotade som en svettlurk hemma, åt frukost, drack java och tog världens längsta dusch.

Jag har ju börjat ett program för halvmaran men jag vet ej hur jag ska ihop de då jag får sån satans (men gu va ja svär) träningsvärk i gymmet så löpningen blir så lidande. De är som få dagar då jag känner mig "fri" och lätt. Jag försöker se någon form av målbild där jag springer lätt, säkert så där lätt som Jennie springer! Jag kan se på hennes kropp att hon studsar fram som en lätt fjäder. Så ska jag oxå känna en dag och tills dess så får jag vara glad att jag kör på! ;)
Å NEJ jag ska inte springa halvmaran men behöver ett upplägg för variation och motivation, och att inte köra fast i samma löpspår, längd osv. Kanske skulle de gå lättare med en CRAFT weather jacket.. asså jag snurrar mitt blonda hår och tror stenhårt på det! Det och nya kompression för vaderna:P eller!?
Rullade ut mattan och fortsatte svettas! Måste nog vara i klimakteriet! 


En ny bok, en good smoothie, ägg och örtsalt och jag står mig en stund!
Nu lite java och sedan får vi se om jag får lite sällskap av en fin tjej:) Jag älskar egentid.. men älskar ännu mer små stunder med ens vänner!

Ta vara på varann! Rör på dig och låt någon annan röra på dig!

Inga kommentarer:

Nytt år..

Ny framtidsplaner, nytt jobb, ny bostad, nya mål... kräver ny blogg! Denna stängs ner och jag flyttar efter ett uppehåll :) MEN ... ni...