söndag 23 april 2017

NY dag!

Gårdagen spenderades med surr med en vän på spontanbesök som kom med tyger till Em, dock kommer jag nog fan att ta ett par gardiner för de blir nog bra som ombyte i köket då jag hatar att köpa sånt.. de var ju liksom mammas grej, fylla upp kylen med mat och grönt och..
Ha sträckmaraton i filmer igår då min kväll blev .. inte som jag tänkt mig:(Den blev bajs! Nåväl, i bland får man göra de bästa av situationen och de var bland annat att se SHREK. Gjorde en god smoothie till Em då jag försöker vänja av med mackfika här och få i henne bättre näring. Yoghurt ala naturell, jordgubbar, blåbär, mango, lite gojibär och cocosolja. Samt lite havremjölk för att den inte skulle bli så tjock. 
Man kan efter 3 filmer säga att vi såg netflix och chilla.. REJÄLT!

Sov som en kratta och Em kom och kröp ner under natten hos mig, glad att jag är ledig idag så jag kan stänga av många måsten och bara vara. Javan smakar extra gott, vinden har lagt sig så de är lugnare ute. Solen skiner. Svanarna korsar himlen i par och låter. Är otroligt glad att jag har världens bästa vänner när jag behöver dem. Sån tacksamhet! I dag ska vi ha en fin dag, den blir nog lugn, mina vader och höftböjare behöver vila från benpåfrestning. Kanske en cykeltur med Emmy, köpa någon vårig blomma att ställa på köksbordet. Ligga i denna position som är den bästa favorit restorative positionen. 2 stora kuddar under varje knä, ett bolster och ett block under bolstret. Liggande fjäril.. den sträcker ut bröstet, öppnar upp i höften.. man blir tung och man blir avslappnad, såå skön!
Det är en ny dag! Det tycker jag är underbart skönt!
Jag ska definitivt rulla ut mattan och få hoppas på få kramas med en vän eller två!

Inga kommentarer:

Nytt år..

Ny framtidsplaner, nytt jobb, ny bostad, nya mål... kräver ny blogg! Denna stängs ner och jag flyttar efter ett uppehåll :) MEN ... ni...