måndag 24 april 2017

Näringstajming!


   
Direkt efter pass, vassle och en banan. Efter en timme lunch, jag försöker vara noga med näringstajma maten kring träning. INTE ALLS lika noga som tidigare men vet hur viktigt de är för snabbare återhämtning för mig. Vassleprotein med märket Holistic, tycker de har bra kvalla och funkar bra för magen. Har tillsatt matsmältningsenzymer, klockrent. Har ingen sötning i sig men man kan mixa ner banan om man vill ha sötare. Eller något annat som passar en smak eller bak! 

De dagar jag kan träna efter frukost så får jag ett sånt mycket bättre träningspass, jag har ofta tränat korta pass, som i dag, tog kanske 20-25 min, axlar och superset med en övning mage. Jag har lätt för att bli sliten i axlar om jag kör för mycket, jag körde press, baksida gånger 2 övningar, rehab, hantellyft åt sidan och fjärilen så de vart ett fullt komplett axelpass. Jag kan inte heller gå på axlar för mycket pga nacken, handlar hela tiden om en balansgång numera. 



Jag och mys hann se klart en film vi började med igår kväll, klev upp tidigare och hann med en hel del innan vi skulle gå till skolan, sådan morgnar är SKÖNA och en dag som denna är det utmärkt att komma upp och ut i tid för de är fint väder och solen skiner. 

Detta är som balsam för själen! Om du har en dålig dag så kommer en ny dagen efter, då är det bara att tänka: VAD MÅR JAG BRA AV?
Så gjorde jag, min lördag var inte bra men söndagen bestod av en lugn och mysig morgon, träning, yoga, packade picknick och åkte iväg och fick vara ute några timmar, fika vid älven då Emmy klättrade på isflak och blev blöt i springskor, vi klättrade ställningar och fick utmana balansen. Fick sitta och bara titta när Emmy var nöjd, tills vi tävlade och hon drog en vurpa på gruset, blev arg, argare, ledsen, arg och sedan så gick de över så där som de gör med barn. ;) 
Mobilen långt inne i jackan och fick ligga där. Utan sociala medier så är det mindre som avbryter en från att vara i stunden! Vara närvarande med de som behöver en! 

Avslutade dagen med tacos och film! 
Jag och DU kan aktivt göra ett val, de handlar bara om att tänka till vad man har för lista över saker man mår bra av... och få till mer av det i vardagen! 

Dagens gröna. 
Spenat, avokado, äpple, päron, färska kryddor från fönstret som var och inhandlades, (oregano, basilika och persilja- ANTIOXIDANTBOOST) ingefära, citron, baobab, solroslecitin (for my fucking brain) Hmm de var nog allt! Den blev så god och så mycket smak från kryddorna. De sålde fina Krav kryddor på plantagen som jag nog ska sätta om och se om de håller sig fina så vi kan ha färska kryddor i solfönstret i köket för mat och annat. Så sjukt mycket bra näring de finns i kryddor som man inte tänkt på tidigare... DOCK så är kryddor något som besprutas med gift så de gäller att välja eko där. JAG slarvar oxå men försöker verkligen tänka till! 


Inga kommentarer:

Nytt år..

Ny framtidsplaner, nytt jobb, ny bostad, nya mål... kräver ny blogg! Denna stängs ner och jag flyttar efter ett uppehåll :) MEN ... ni...