tisdag 25 april 2017

Du behöver kontrasterna!

De har länge varit en BRA period gällande nacken... igår kände jag att de kröp på, eller första symtom är att de börjar domna bort mer i högern, då vet jag att jag måste bryta till snart.. I går hade jag en mysig stund med J och H, jag fick snusa med gofisen och J kunde göra de hon behövde, väldigt perfekt tid för båda två, jag kunde hjälpa och passa bebis medans hon köpte kungliga löpskor. Jag tror ärligt min inspiration i löpning smittat av sig mer till den redan duktiga springaren;) Så de fixades! Huvudvärken började komma mer och mer och på kvällen strålade de från nacken rejält. M masserade 20 min och försökte få musklerna att slappna av, somna tidigt och något bättre idag men väntar på en tid på bästa Umeå Rygg och Led.
I dag är det mina favvo killarna namnsdag, jag tog en slapparmorgon. Gjorde ingen Jossan morgon utan kröp in i morgonrocken, åt frukosten och la mig med kaffet i soffan och ringde och messade med vänner och hälft för att kolla hur landet låg idag. En skön start! Javan fick rinna till i systemet och sedan begav jag mig ut för att öka på rörligheten och få i gång cirkulationen. Blåser en hel del och innan jag var hemma så började solens strålar värma lite. Helt underbart att kunna sitta ute på gården och stretcha ut kroppen lite, i friska luften, i solen, att blunda och bara andas in. Så underbart skönt!
Mitt liv kan snurra rätt fort ibland, med att få ihop bitarna. Speciellt barnveckan, den andra veckan jobbar jag ju mer så då blir de mer pga av det. Men livet kan vara lite pussligt. Det jag har slutat med är att flänga runt som tidigare, noga med att få en eller flera korta lugna stunder av återhämtning varje dag. Fokusera på de jag mår bra av. Jag ser dagligt folk som lider av utmattning som söker hjälp via näringstillskott hos oss. Jag kan alla signaler, jag har känt av dem själv och är inte dum som tidigare och kör på och tror att man är odödlig. Jag säger NEJ! Jag försöker verkligen hitta tiden för mig och tiden som ger mig så mycket, som tex att bara gå och pjöllra med lilla H igår, de var som en boost för själen. Att vara i skogen skapar samma lugn. Att skriva av sig är oxå en av mina saker som jag mår bra av.
Något som jag mer vill veta är vad mina närmaste mår bra av, de är ju viktigt! Vad man kan bringa mer i deras liv så de blir lättare och de mår bättre av. Vi behöver ju varann och boosta och hjälpas åt när livet kan vara lite upp och ner.  Att kunna vara ärliga mot varann och säga hur läget är för en just nu, de gör allt så mycket lättare. Jag mår toppen idag hur mår du? Eller jag mår som en påse skit idag pga de eller de! Det är underbart att ha vänner som man kan vara precis som är här och NU!

Inget ytligt, bara rent och avskalat och enkelt! Allt blir enklare då!

I går hade jag en vän som tog ett myrsteg enligt henne, hon öppnade sig om något som var jobbigt, otroligt jobbigt i hennes värld. Jag tog emot och mitt hjärta blev varmt av att känna... vi har varann och hon litar på mig fullt ut, jag dömmer inte utan hon vågar visa och lätta. Där blev ännu ett bevis i vår vänskap. Så mycket kärlek!

Denna lilla fis fick jag bland annat vara med igår, så otroligt fin! :D

Kontrasterna... aktivitet / VILA.. Så viktigt för både kroppen och knoppen!

Inga kommentarer:

Nytt år..

Ny framtidsplaner, nytt jobb, ny bostad, nya mål... kräver ny blogg! Denna stängs ner och jag flyttar efter ett uppehåll :) MEN ... ni...