torsdag 20 april 2017

Distans!

Äntligen hann jag få till det, jag behöver träna min kropp på längre sträckor i dag fick jag i allafall till 8 km. :) Håller hela tiden koll på pulsen och försöker inte ligga för högt för att träna mig att NÖTA länge. Jag fick lov att gå vissa bitar för att få ner pulsen och så fort den var nere igen så började jag jogga. Det var en SKÖN runda. Jag log på slutet... äntligen fick jag till en lite längre runda. DOCK behöver jag upp mot 2 timmars jogg,gå/nöta 1 gång i veckan. Men bättre än vad jag fått till hittills så jag blev glad och nöjd!! Skulle vilja få till en vecko distans med en vän, så man går, joggar i hop i 2 timmar och surrar under tiden så den tiden bara flyter bort och man får slå två flugor i en smäll. Musiken fick stanna hemma idag och lät hjärnan få vila från intryck förutom allt som hör livet till i form av kvitter från fåglar, bilar, cyklar... ja allt som hörs i en stad vid 6 på morgon! Äntligen plusgrader på morgonen igen, min kraft jacka känns SUPER! Min löparväst fick åka på, tack Malin, den används till och från;) Bra kläder och skor gör löpningen så mycket roligare, älskar min Garmin oxå. HUR SOM SÅ ÄR BRA SKOR A OCH O! Snåla inte där... varken i löpning eller på jobbet! TA HAND OM DIN FÖTTER!!! Ser dagligen på jobbet då jag säljer jobbskor hur kvinnor har problem med fötterna.. så börja i tid vara smart!

Det finns fördelar med att bli äldre och de är att man blir oftast mer uthållig.  En annan nackdel är att de känns nu att man får kämpa hårdare och man behöver liksom ta hand om sig på ett annat sätt nu motför för 10 år sedan, de är som dag och natt. För 10 år sedan hade jag inte ens en ansiktsrengöring, använde vanlig tvål... jätte smart men då var man ju odödlig liksom och fattade inte bättre att huden är ett organ som behöver NÄRING!
Nu vet jag bättre och använder naturlig hudvård från jobbet. Denna ögoncreme är KANON och även om de står age så skulle jag gärna ha hittat den tidigare!!! Ju tidigare man börjar liksom att ta hand om sin hud! Nu har jag hela serien i weleda men använder Dr Hauschka ansiksvatten, rengöring från Q for skin. När man säljer produkter så vill man ju testa lite olika även om man får favoriter.

Weleda är en bra serie som funnits länge och som är ett bra steg att kliva över till då den är bra prisklass och fri från skit! Känns härlig, fräsch och i olika serier beroende på hudtyp!

Ta hand om dig och din hud. Men är du jätte torr, hudproblem, ta hjädlp, börja inifrån, jobba med magen, de är garanterat något som är i oblats, huden är rätt tydlig på säga hur du mår på insidan.
Mage mage mage, så mycket grund till mycket. Ta hjälp av en bra näringsterapuet. Gör en hårmineralanalys på Hälsokraft och få veta mer hur kroppen är.
Yogan fick jag ej till igår, de var nog första gången på 9 månader då jag inte rullade ut mattan, men det var någon som behövde mig.
I dag rullade jag ut den men hade en dotter mellan benen hela tiden och hon kunde liksom inte låta mig vara i fred så jag satte några positioner,, andades och lät henne vara på mig, runt mig, över mig... sedan en lång dusch. 
De operfekta fick bli de perfekta! 

Inga kommentarer:

Nytt år..

Ny framtidsplaner, nytt jobb, ny bostad, nya mål... kräver ny blogg! Denna stängs ner och jag flyttar efter ett uppehåll :) MEN ... ni...