söndag 2 april 2017

Att vara på G igen!!


Wihooo, känslan att känna för varje dag att energin börjar komma åter är så jävla nice.
En god natts sömn och sedan kunde jag efter mysuppvaknade tassa iväg till gymmet där jag inte var själv denna morgon. 
Väckte ryggen denna morgon med en mix av rygg och bra rehab för att stärka upp bröstryggen för nackens skull. Svettas lätt för ingenting så där som så skall efter man varit dålig... de är som om den sista skiten ska ut genom armhålorna på en liksom. 
Ett effektivt pass på 40 min och fortfarande inte till failure, ingen anledning att mata för hårt. Gårdagens lätta benpass känns ändå idag efter lång vila.. de är som om benen hade somnat och nu skriker de till av minsta lilla belastning. Försöker tajma näring efter då jag tränar på morgonen på tom mage, jag gillar att gå direkt, jag får min stund för mig själv... garanterat starkare om jag väntar ett tag men de passar bäst för just mig och mina att jag kör innan frukost. Kör alltid BCAA under träning och har ett kort effektivt pass och sedan äter jag mycket kolhydrater, både snabba och långsamma efter, bra fetter och protein i form av ägg. 
I morse blandade jag även i Baobab pulver i bccan. En superfruit som innehåller massor av nyttigheter.. som c-vitamin, zink, järn, magnesium bland annat. Lätt att blanda med annat då det är bra smakmässigt. 

Min kropp känns väldigt mjuk och rörlig just nu, den känns liksom skön. En känsla i kroppen bara. Styrkan finns inte än men den är som mjuk och go! Jag trivs i mitt skal.... inifrån och ut! 

I morgon var min plan att börja med upplägget för nybörjare på halvmaran, vi får se vad väder och vind säger och hur kroppen känns, löpning väntar jag med ett steg längre efter en förkylning men jag är sjukt taggad. Snön var inte välkommen i mitt upplägg men jag är mentalt redo.. även jävligt redo på hitta en ny fin löparjacka:)

Ett lass ägg från bonden denna dag :D
Världens bästa livsmedel!

Fick äran att jobba med Hanna  igår på Hälsokraft och hon bjöd sin gamle vän på dessa godbitar;)

Inga kommentarer:

Nytt år..

Ny framtidsplaner, nytt jobb, ny bostad, nya mål... kräver ny blogg! Denna stängs ner och jag flyttar efter ett uppehåll :) MEN ... ni...