lördag 8 april 2017

Antiinflammatorisk rörelse dag!

Lyxen att veta att vi har INGET att passa.. förutom en tid att åka och hälsa på våra vänner.
 
Älskade frukost med fruktsallad,gröt, nötter, kanel och gojibär. Alltid kokta ägg.. Ett måste på morgon. Äter massor av ägg.. hela.. jag vill åt näringen och ägg är GRYMMA för kroppen!
Frukost med en UNO tjej;)
I dag har vi hunnit med ett benpass i ottan, yoga med en tjej som ville testa sin overall som är 2 år gammal och man förstår då varför hon har känningar av växtvärk:O ;)
Det var 30 min med rätt mycket fysiskt så de passet tog oxå efter benpasset. 
Laddat med en guldmjölk, havremjölk, gurkmeja,(Hälsokraft) cocosolja, kanel,svartpeppar, agave,kardemumma en riktig boost för kroppen ala antiinflammation, perfekt en dag då det är mycket fysisk rörelse men en mix av solvägg, älskad vän, mycket prat och tjejer som leker i svårsolen och snön. Jättemysigt, rawfood kanelbullebollar, melon och spel. Tid tillsammans helt enkelt! 
Hann bara komma hem så ville E cykla, jag lovade på vägen hem.. åt middag och vips så var löparkläder och skor på och en joggingtur tillsammans. Luffsa fram, hon fick röra på sig vilket hon älskar och tid tillsammans har jag märkt är det hon uppskattar mest. Mer än att få saker.. saker är bara saker. Tid tillsammans utan att göra något speciellt, eller vara ute och röra på sig, då är hon på bästa tänkbara humör och de är så magiskt skönt då oxå. Alla mår så otroligt bra av naturen.. jag har nog aldrig träffat någon som inte blir gladare efter en tur ute i det fria. Tid tillsammans känns oxå viktigt efter ett sådant tragiskt attentat som hände i går i Sthlm.

Nu lovar jag att de blir chill igen.. de är härligt med sådana här dagar, en dag med kontrast där man myser och vilar hela dagen och en dag bestående av en massa härlig rörelse och sedan äntligen fått träffa 2 av sina närmaste vänner och fått krama om dem och se att de mår bra! Som jag saknat min mackan!

Nu ska vi göra rejält kvällsgotta och turnera runt i vem som är bäst i plockepinn.. sa ju de.. de enkla är de bästa! Samma sak med människor... älskar enkla människor!!

Inga kommentarer:

Nytt år..

Ny framtidsplaner, nytt jobb, ny bostad, nya mål... kräver ny blogg! Denna stängs ner och jag flyttar efter ett uppehåll :) MEN ... ni...