torsdag 30 mars 2017

Som en ko på grönbete!


I går kväll var de första gången jag var utanför lägenheten sedan jag blev sjuk.. jag och min hälft åkte och storhandlade och jag var så glad över att vara tillräckligt frisk för att få följa med och känna lite energi i kroppen. Jag fnittrade och gick och klängde på han som om jag hade precis träffat honom. En skön känsla! Kylen äntligen full! 
Gårdagen bestod oxå av att de kändes som jag hade en socialt abstinens så när Jennie kom med lunch från Rost och hjälp så pratade jag konstant. SÅ tacksamt när man får hjälp med saker som är svår och fixa när man är själv och de var brutalt gott med hämtmat efter dagar med yoghurt och flingor och äggmackor å gröt. Sedan att få träffa en vän och surra. Energin började komma åter så vips så slängde jag i färg i håret och kom på att jag bara hade naturliga schampon hemma så där stod jag förjävlig i trapphuset och tiggde schampo med en halvtimme på mig innan färgen skulle ut.. nåväl.. de löste sig och jag fick bort den ljusa färgen i botten och jag fick lite tid att gå.
Tack älskade Kusin för massa tips och råd igår!!
Tack Josefin för sms råd kring färgning.
Tack Jennie för mat och kamfix.
När energin börjar komma tillbaka då börjar de klia i kroppen, då känner jag längtan efter träning. I går satt jag i soffan och såg hockeyn och drömde om att få smita i väg till gymmet men valde att vila.. de är liksom inte lönt. Finns ingen anledning att börja träna direkt. 
Denna morgon vakna jag och blev ännu gladare, jag hade fått sova en hel natt, jag vaknade inte när min hälft for halv 5 utan jag bara sov. Så underbart!!
En 30 min första promenad i lugnt tempo innan frukost, solen framme, cykelvägarna var inte halkiga längre utan kunde gå med mina trailskor utan att riskera att landa på rumpan.

Känslan i kroppen är nu, lätt att svettas, hostar någon enstaka gång, inge snor, känner doften av mina egna fisar igen.. jag är på G! 
Ingen träning idag, jag ska jobba igen men ansträngning på kroppen får vänta någon dag extra :)
Jag har bara en kropp, piskat på den har jag gjort på tok för många år.. not anymore!
Nästa vecka är ju min plan att börja ett 10 veckors program för att man skulle fixa halvmaran. Jag behöver ladda inför detta och då behöver kroppen vara helt fit for fight.
I dag ser jag framemot att få träffa kunder och MÄNNISKOR igen.
Jag är som en ko.. en ko som släppts ut på grönbete!

Enjoy your day!

2 kommentarer:

Unknown sa...

Heeej! *vinkar tebax* Kraaam!!

Jossan-Wellness by me! sa...

Goooodmorgon!!!!! 'Kraaaam*

Nytt år..

Ny framtidsplaner, nytt jobb, ny bostad, nya mål... kräver ny blogg! Denna stängs ner och jag flyttar efter ett uppehåll :) MEN ... ni...