tisdag 21 mars 2017

Natur!



I morse kände jag att jag var trött, så där pms trött, E ville inte som jag och blev arg och tvär, tiden rann i väg och vilka problem de kan vara att välja ett par sockar en vanlig tisdag. ;)
Andas, prata och till slut kom vi i tid till skolan! Hade direkt hoppat i sköna kläder för att jag kände att idag behöver jag skogen, jag behöver komma bort från alla hus, trafik, folk på väg till jobb osv. Jag behövde min pod i öronen och frisk luft och få möta någon som är som jag, ute och lufsar helt enkelt. Säga hej till en främling i skogen, le och traska vidare. När man kommer ut i skogen klarar allt lättare upp i skallen, de är som om hjärnan får syre till att bli lite smartare, lite lugnare, lite mer balanserad helt enkelt och vi alla behöver få tårtbitar av dessa saker, typ dagligen för att få en kontrast till annat. 
Stannade till i skogen, hade velat ringa min mamma för lite positiv boost till mig själv som mamma och person.. valde att dra iväg ett sms till några nära och kära.
Säg 3 bra saker om mig som inte får vara ytligt.
Vips så kom första svaret av en saknad vän och tårarna bara rann direkt av hennes fina ord.. jag tycker det är otroligt skönt att ha så nära till känslor, alla känslor lättar ju på trycket. Kärlek och vänskap!!

Första rundan i vinter på den längre svängen, tar typ en timme... de går väl bra tänkte jag och började gå.. första delen var en fin bred vinterstig.. den större delen var inte de, ibland kunde jag gå på skaren, vissa stunder hoppade jag mellan stegen och höll balans där någon gått några dagar innan.. trots att jag gick så fick kroppen vissa stunder upp lite puls av allt balanserande och hoppande steg tills steg, vingel och jag tänkte, kung, min bålstabilitet får jobba utan att jag ens tänker på det.. ska jag vända? Nej... jag ger mig inte jag traskar vidare.. 2 tunnlar med vatten.. eller sjöar under från vägg till vägg... första klarade isen min vikt.. andra klarade isen min vikt... NÄSTAN.. plask och genom isen med mina salomon trail skor :D Snabba steg hemåt och med ny energi i kroppen.. 
Underbar dusch, skor på torkning och en kaffebryggare som puttrar i köket.


Att komma ut i skogen var precis det min knopp och kropp behövde idag! 



Inga kommentarer:

Nytt år..

Ny framtidsplaner, nytt jobb, ny bostad, nya mål... kräver ny blogg! Denna stängs ner och jag flyttar efter ett uppehåll :) MEN ... ni...