lördag 11 mars 2017

MYS!



Ännu två böcker utlästa och jag har ett visst sug efter en ny, haha, ett nytt beroende i mitt läsande men de är så avkopplande och otroligt utvecklande på olika sätt då jag läser mycket personlighetsutv, psykologi och biografier. 
Kylen ekade så jag och min dotter tog en prom i solen ner till stan och gick ut och läxade till det med lunch på BÄSTA Rost. Färskosttallrik för mig och en veg rotfruktssoppa till mys. 
Så en grön måltid i dag sedan blev det efter storhandling och lite skrana en kötträtt i crockisen, fläskytterfile som fick ligga i soja, peppar, grillkrydda, sambal, vitlök och olja. 31/2 timme på hög och sedan när de var 20 min kvar så stoppade ja i gul lök, havregrädde och persilja. 

En stund innan varje måltid så blir det en hutt äppelcidervinäger (OFILTRERAD) från kungmarkatta då de har så otroligt mycket positiva fördelar för matsmältning och hälsan. Massor med grönt. En hummus med Kikärtor, sesamfrön, olivolja, 2 vitlöksklyftor, chili, örtsalt och citronpeppar. 
SÅ GOTT TILL SÅ MYCKET!

Valet att börja med MSM känns bra, känns bra i kroppen, spännande och se förändring med hud, hår och naglar då håret fick ta sådan stryk efter åren efter mammas bortgång. Allt kommer i efterhand.. då får man betala liksom. Men nu tar vi igen de med att ta hand om oss på rätt sätt och med fokus rätt och tid för varann och sedan boosta sig inifrån med bästa tänkbara kosttillskott och bra mat SÅKLART! Jag kommer aldrig att kunna vara 100% i kosten.. jag måste ha mitt fria för att må bra, för att inte fastna i något form av måste tänk.. hatar sånt och har svårt för de runt om mig. Livet är för kort för måsten, vi har ett liv, vi är här nu.. MAN MÅSTE TA VARA PÅ DE OCH VARANN!

Inga kommentarer:

Nytt år..

Ny framtidsplaner, nytt jobb, ny bostad, nya mål... kräver ny blogg! Denna stängs ner och jag flyttar efter ett uppehåll :) MEN ... ni...