lördag 18 mars 2017

Livskvalité!

Kan vara att springa första gången sedan vurpan. Känna att inget smärtar. Livskvalité är att ha tid att rulla ut mattan, känna svettpärlorna rulla av eftersvetten på ryggen medans katten rullar runt under en och söker kel på mattan. Livskvalité är att massera in hela kroppen med olja och ta en långdusch, linda in sig i en stor morgonrock, göra en tidig frukost till sin hälft som man får väcka med kärlek. 
Livskvalité är att sitta på jobbet med en Java, se stan vakna till liv, äta en chiapudding och läsa en bok som får en inspirerad och varm. 
Livskvalité är att uppskatta de lilla i livet som blir de stora! 

Godmorgon världen!

Lyssnade på en pod medans jag joggade, en podd där jag kände igen mig i mycket och lät tårarna rinna samtidigt som jag var glad över att kroppen funka. En podd där de handlade om när ens värld rasar, som de var för mig när mamma dog. Här beskrev hon så mycket som jag så väl kände igen mig i. 
En bra podd!  


Inga kommentarer:

Nytt år..

Ny framtidsplaner, nytt jobb, ny bostad, nya mål... kräver ny blogg! Denna stängs ner och jag flyttar efter ett uppehåll :) MEN ... ni...