fredag 24 mars 2017

Learning by doing!


De är något som jag märker att jag blivit lite bättre på.. 
Vissa sätter prestationsmässiga mål.. ja valde för något år sedan att ha som mål att behandla mig själv som min egna bästa vän!
Å helt galet vad saker och ting då förändras!

Klev upp i morse, tyckte att kroppen kändes bättre, inte 100 men bättre. Duschade, fixade frukost, tog de lugnt, åt med Emmy i morgonrock och kände hur jag började svettas, tog tempen och jag har lite feber idag. Tidigare år skulle jag jobbat och tänkt att jag får vila sedan.. Tänk om sedan aldrig kommer? Ska jag jobba trots att jag inte skulle rekommendera någon annan att jobba utan istället välja att vara hemma och ta hand om sig själv. Så jag drog i väg ett mess även om de tar fortfarande de få gånger de händer per år om de ens är per år att : Jag är sjuk, stannar hemma idag!
Är en förebild för min dotter så jag måste ta hand om mig när jag inte är 100, så nu ligger jag under filten i soffan men en ny biografi, men kommer säkert sluta med att jag ligger och lyssnar på musik, dricker java, äter choklad och laddar mina batterier på det sättet för att låta kroppen bli helt frisk. 
Jasmine Thompson snurrar nu rätt mycket här hemma, otroligt skön röst. 

I morse ringde en älska vän upp mig, de är så skönt med vänner som man kan prata med allt om, de finns som inte ämnen som är konstigt liksom De är som att ha en syster att dela tankar och funderingar med som kan snurra i var mans/kvinnas skalle. Otroligt skönt! Inga ifrågasättningar utan man bara delar tankar och berättar hur man själv tänker osv. 
Ovärderlig vänskap! 

Jag har ett till mål på G, det är inte heller prestationsmässigt, bara utmanings och upplevelsemässigt, jag vill anmäla oss på något lopp för att ha en helg att göra något kul i hop, att svettas, att få vara ute, att göra de ihop. De är ett av målen som ska sättas! Jag tror mest på Trail, inga tider som ska sättas utan bara något som ska upplevas oavsett om vi går, joggar, springer. Vi bara gör de!
Vårens löparskor är inköpta, står och blänker i hallen, de ska utnyttjas men har blivit lite smartare efter vurpan att inte springa på is utan dubb. Jag gillar inte att springa löpband, de skapar inte upplevelse för mig. Jag vill ha upplevelser i träningen, jag väntar ett tag till och sedan ska vi....
UT UT UT!

Krya på mig!


Mina favvos på Hälsokraft!!!

Inga kommentarer:

Nytt år..

Ny framtidsplaner, nytt jobb, ny bostad, nya mål... kräver ny blogg! Denna stängs ner och jag flyttar efter ett uppehåll :) MEN ... ni...