söndag 12 mars 2017

Bodymovement!

Träning handlar inte om att pressa sig, de handlar vissa dagar att mjuka upp, skapa utrymme, skapa rörlighet, skapa en stunds morgonstund i ottan då jag får vara själv, jag behöver inte prata, jag behöver inte vara mamma för en stund, jag blir inte störd, jag får en stund att göra de jag älskat i så många år. I dag var det 30 min cardio, jag valde crosstrainer, inget motstånd att skriva upp i snön direkt.. utan bara för att få i gång rörsels i hela kroppen. Crossen är det bästa oxå att värma upp om man ska välja ett redskap i form av cardio maskin innan stryka. Varför? Därför de skapar rörelse i hela kroppen på ett annat sätt än att gå på ett löpband för och bli varm om du inte går på händerna i perioder;)
Skön musik och sedan 10 min med pinnen, dynamisk rörlighet, oxå en supergrej att värma upp med innan gymmet då det skapar bra uppvärmning och förberedelse för att sedan gå in och värma upp med vikt något set och sedan på med mer och mer vikter beroende på vad man fokuserar på.
Pinnen är ett av favoritredskapen för mig, använder denna varje träningspass och använder oxå mycket pilates gummiband för att stärka upp områden som jag behöver jobba upp för nackens skull.
Min rörlighet och min bröstrygg är inte något att jämföra med för något år sedan, så mycket tid jag lagt ner på rörlighet har verkligen gjort susen för min ryggrad och jag klarar mig så otroligt mycket bättre nu pga målinriktad och bestämdhet gällande att komma tillbaka och få bättre rörlighet. Muskler imponerar mig inte ett skit.. personligheter imponerar på mig, samt när du är tränad i helhet! Jag blir inspirerad av människor som  tränar för att de älskar att röra på sig, inte för att bli snygg i spegeln och för att stå och spänna en bicepscurl! De kan man gärna göra men då ska man bjuda på nå mer än så liksom:P
Jag köpte en stor whiteboard som kom upp igår och emmy var snabb på använda den denna morgon.. jag tycker de är sjukt mysigt med små hälsningar till varann. Eller se hur DUKTIG emmy blivit i skolan och om detta framkallar ännu mer naturlig träning i skrivandet och läsandet i vardagen utan att de blir något hon tänker på och inte som skapar någon form av läxpress så är jag nöjd!

Nu ska jag njuta av choklad som jag fick på FRUKTHÖRNAN, världens bästa chokladbutik i UMEÅ! Underbart goa Anita gav mig en magiskt god ny variant då vi gick dit i går för att köpa något gott efter lunchen. Skön musik och söndag! Du är välkommen underbara ännu en lediga dag!

Inga kommentarer:

Nytt år..

Ny framtidsplaner, nytt jobb, ny bostad, nya mål... kräver ny blogg! Denna stängs ner och jag flyttar efter ett uppehåll :) MEN ... ni...