söndag 19 mars 2017

Att vara den bästa tänkbara jag!


För att vara den bästa tänkbara jag som måste jag kliva ut ur min box och se på mig själv, vad behöver jag, vad vill jag och vad mår jag bra av. Sätta små delmål utan att de är någon prestation i det heller, de kan vara delmål i annat, allt i livet handlar inte om att prestera. I dag är mitt mål att låta kroppen få en vilodag, ett annat mål är att dola på i tysthet hemma själv i lägenheten på morgonen och få undan lite inför en ny vecka så jag kan lägga fokuset på oss och inte på dammtussarna. I dag är målet att inte ha en tid att passa, få lite sol i ögat och få kramas lite extra. Kanske få njuta av en kopp java i solen mot en vägg. Låta sloowcooockisen få jobba i 8 timmar i köket så vi har en god middag och kan njuta i lugn och ro, känna hur doften under dagen sprider sig av massor av kryddor, vitlök och annat gott. De var någon som sa att om man kliver upp innan solen så vinner man solen.. kanske är de därför jag tassade upp och rullade ut mattan kl 5:00.. njöt av tystheten, kände hur kroppen kändes och den sa... idag behöver jag vila och återhämtning. Sedan få äta lite och känna.. JAG ÄR LEDIG.. jag kryper ner i sängen igen och myser, pussar på min hälft och vet att i dag kan vi bara vara! Prova under en period att gå isäng innan kl 22.. upp innan kl 6. Känn skillnaden i kroppen!
Börja idag med att lägga in en sak som din kropp kommer må bra av eller din knopp och ta bort något i ditt liv som inte gynnar dig. Man behöver inte ändra de stora sakerna.. en sak kan göra stor skillnad!

Jag tror jag börjar med att få på mig lite kläder, hi hi.


Njut av dagen!

Inga kommentarer:

Nytt år..

Ny framtidsplaner, nytt jobb, ny bostad, nya mål... kräver ny blogg! Denna stängs ner och jag flyttar efter ett uppehåll :) MEN ... ni...