onsdag 15 mars 2017

Allround!

Att vara hälsosam, vad är det? För mig är det att vara allround i min träning, att lyssna på kroppen, att vila och bara skita i måsten när man behöver det, att ta pauser i livet, eller dagligen för att fokusera på andning och hur det känns inombords, att äta hälsosam mat (å vad är det), jag själv försöker tänka 80% bra och 20% go wild!Hälsosam är så mycket, jag själv har en bit som måste bli bättre men väljer att inte lägga fokus på det för då blir det bara en mental grej och då kommer den säkerligen krångla ännu mer. Utan lägger fokus på sköta alla andra tårtbitar i mitt liv i bra balans så kommer den sista biten oxå falla på plats till slut. :)
Är hälsa att välja bort viktiga näringsämnen för kroppen för en trend? Är hälsa att räkna kalorier? Är hälsa att väga mat?
Hälsa är relationer, för mig har jag genom åren insett hur mycket relationer påverkar min hälsa och välmående. Där kan de ibland behövas att man stänger av, man vänder sig inåt, umgås mycket med sig själv för att känna efter vad som ger en och vad som tar. Var och med vem mår jag bra i hjärtat. Vem känner jag att jag umgås med och som bara gillar mig för exakt den jag är. Vem får mitt hjärta att bli varmt och var vill jag lägga min tid?
Att ta ett eget ansvar för sitt eget välmående är att vara hälsosam för mig. Att inte lägga fokus på vad andra tänker och gör utan våga hitta sin egen väg av "här känns det bra".
Hur ofta pratar du negativt om andra människor dagligen? Är det att vara hälsosam?
Är hälsosam att ha konstant rutor på magen? Är det hälsosamt att bedöma andra efter deras yttre?
Eller ditt eget yttre? Är det du ser i spegeln hälsosamt?


Jag älskar att starta en tanke, väcka något i mig själv eller i andra!

Jag älskar oxå variationen.... på två dagar har jag först fått svettas i 20 min med lite maximal lutning på bandet och en form av intervall. 15 min med högre puls, alltså känns de bra för mig att jag har fått låta hjärtat jobba lite extra och eftersom löpningen legat på hyllan sedan jag ramla så är det optimalt att starta upp så här.
Nu ska vi bara hitta en gemensam konditionsform som vi kan syssla med när snön försvinner, vilket jag längtar så mycket till. Även om snö är charmigt i sig.. när man har skidor under sig;)
2 dagar med att ta igen mig med fika dejt, möte, lite yinyoga och bara myst på! Välbehövligt!


Vad är HÄLSA för dig? Stark inifrån och ut! Ta hand om dig!

Inga kommentarer:

Nytt år..

Ny framtidsplaner, nytt jobb, ny bostad, nya mål... kräver ny blogg! Denna stängs ner och jag flyttar efter ett uppehåll :) MEN ... ni...