fredag 10 februari 2017

Puhhh!



Veckan håller på lida på sitt slut, äntligen fredag. De behövs, kroppen, knoppen är trött på jobb. 
Har verkligen längtat efter att bara få ha en morgon igen utan att ha tidspress, utan att ha någon form av måste. Vi har inga planer, inga måsten i hela helgen. Vi kan bara vara, vi kan bara ta dagen som den kommer. 
Veckan har bestått av behandling med låsning i nedre delen av nacken och översta delen. Är fortfarande mör efter behandling. Veckan har bestått av daglig yoga, 4 gympass. 
Ätit mycket mat och kroppen svarar med lite tyngd;)  Har känt att jag inte hunnit pyssla om mig själv utan bara de jag har runt mig så i dag bokade jag tid för klippning och hoppas att L kan hjälpa mig med färgen sedan. Ska bli skönt att få köra sin 2 ggr om året klippning hos en ny frisör. Jammis ska få  fixa till lite och ta bort allt nött. 

Ätit massor av gott och tänkt om lite med kosten då Emmy är hos mig. Jag kan inte välja bort de jag vill välja bort då hon är här, jag måste vara lite klok. Hon börjar bli medveten och jag kan välja glutenfritt men annars måste jag försöka äta samma mat som då hon inte äter veg. Jag vill inte följa några måsten på några vis, utan jag ska vara flexibel. Hon vet att jag blir dålig om jag äter gluten så de är ju som liksom viktigt ;) Sedan blir de för stressigt för mig att stå och laga massa olika mat då vi ska äta olika, de funkar inte och jag orkar inte det känner jag. 
Måste tänka till lite extra när jag har ej tjej under mig som jag inte vill hamna i något fel tänk kring maten. Lätt ska de va!

Jag med min bakgrund vill att emmy ska ha ett avslappnad tänk kring mat. SUNT!!! Minimalt med socker då socker bara ställer till det. Massor av goda bakterier ska vi mata tarmarna med då det är så viktigt för att hålla sig friska. MYCKET grönt, bra långsamma kolhydrater. Mycket fullkornsris, sötpotatis, quinoa mixen som vi hittat. 
Proteinet består av ägg, tofu, qourn,soja, kyckling, lax, bönor, keso, ost och en del kalkon. 
MYCKET fett, nötter,frön, linfröolja, rapsolja, avokado och såååklart cocosolja. I veckan köpte jag även på jobbet en sesamolja för att göra inpackning för håret för mjäll och torr hårbotten. Sedan är ju sesamoljan god att ha som wokolja. Sesamoljan kan även masseras in innan man duschar och sedan duscha som vanligt för att bli mjuk. Kan användas som sminkborttagare för att slippa kemikalier och har även smörjt in ansiktet på kvällen med det och den är faktiskt jätte skön. En konkurrent till cocosoljan ;) 

Nu hockey och kvällsfika med de 2!

Inga kommentarer:

Nytt år..

Ny framtidsplaner, nytt jobb, ny bostad, nya mål... kräver ny blogg! Denna stängs ner och jag flyttar efter ett uppehåll :) MEN ... ni...