lördag 11 februari 2017

Hormoner

El vad kan de vara som gör att min dotter växlar humör lika ofta som jag är pinknödig och lite till. :/ Får ge henne en mix av b-vit för hormonbalansen eller MACA! eller ;) 
 Andas är bara förnamnet ibland och många disskutioner blir de och vissa dagar blir man helt slut och förhoppningsvis leder de till något i slutändan men dessa dagar är de tufft att vara ensam förälder. 
I helgen vilar jag från gymmet och de var en form av pranama övningar i dagens yoga vilket är välbehövligt då andningen är grunden till så mycket på samma sätt som att ha magens goda bakterier i bra fas. 
Därmed surkål på bordet ;) 
Började morgonen med det efter vår frukost och sedan gick jag runt i en inpackning igen av sesamolja för att ta hand om min botten. Det känns faktiskt väldigt bra och ska testa nu varje dusch att försöka låta de dra in antingen över natten eller någon timme innan man duschar ut det. 
De ska visst ge "strålande" resultat! Sedan ska jag testa ricin olja för hårbotten, fransar osv. Bara för att utvärdera hur de verkar då vi säljer denna olja. 
Just nu kör jag bara olja på kroppen som hudkräm.DÅ vet man vad man har på kroppen..
fritt från skit!

Köpte kött som har fått ligga i sloowcockern sedan i morse, legat i marinad sedan i går och alla tyckte de blev väldigt gott. En marinad med olja, buljong, soya, peppar, vitlök, sambal oelek. Till det så blev de avokadoröra och massor av sötpot som vi gjorde som strips i ugnen. 6 timmar på sloow. 
225 grader på stripsen i ca 30 min. 
En inne dag med lite fix har de blivit och jag blev luft sugen så vi tog en promenad till coop och emmy handlade massor av varianter på tuggummi för sina småpengar i grisen. Så skönt att få komma ut en stund och humöret blir så mycket bättre på barn när de får släppas fri på lösbete liksom.. som frigående höns... :P 
Jag köpte Barbell bars då de varit något konstigt sug i min kropp senaste dagarna.
Motivatioen till löpningen har uteblivit på slutet och jag har funderat på annat än att ge mig ut, varit mer noga med att lyssna på kroppen och den har inte velat springa.. man kan inte lyssna för mycket vissa gånger heller då löpning är för mig ett lite djävulstema och de är sällan eller aldrig jag flyger fram men de är otroligt skönt efter. Får lägga in några intervaller på bandet kanske när nacken känns ok och testa mig fram så hjärtat får jobba och bli starkare. 

Inga kommentarer:

Nytt år..

Ny framtidsplaner, nytt jobb, ny bostad, nya mål... kräver ny blogg! Denna stängs ner och jag flyttar efter ett uppehåll :) MEN ... ni...