lördag 18 februari 2017

Fröken naturlig testar!

Jag har ju under en längre tid haft problem med min hårbotten, sesamoljan känns bra. I dag gjorde jag en PH-neutralisering av botten. Många använder schampon som innehåller så otroligt mycket skit och som är hormonstörande!!! :/
Jag kör naturliga schampo- Bästa tipset är rosenseriens Arganschampo, älskar det!
I dag blandade jag 1 dl ofiltrerad äppelcidervinäger med 10 dl vatten i en kanna, duschade som vanligt med schampo och sedan när jag var klar hällde jag denna lösning över allt hår, masserade in och kramade in i hårbotten sedan får de torka och när de torkat försvinner all lukt av äppelcidervinäger. Asbra! Går och använda till mycket! Blir även som ett naturligt balsam som ger håret lyster!
I dag testade jag att känna hur kroppen svarar på testa av rörelse på underkroppen, lätt cardio i 30 min för att få blodet att flöda i det skadade området och gör ALLT som inte gör ont, belastar försiktigt och provar mig framåt för att skapa skjuts i återhämtningen. Det kändes helt ok och crosstrainer funkade vilket är en bra variation för min bröstrygg oxå. Ingen flåspass, bara 30 min känna mig för och sedan rulla ut mattan för ett yogapass som var rätt mycket balans i, vilket är utmärkt då jag fick fokusera på spänna glutens och sedan balansera upp fotleder och små muskler runt foten som mår gott av att bli lite starkare! TÄNK HELHET och styrka inifrån och ut! Alla sådana pass som bygger kring inre styrka och balans i gymmet är inte alltid peppande och kul, men handlar om att hålla, att bygga upp sig efter skador, att träna med huvudet och inte med spegeln!
Att lyssna på kroppen, signaler kring hunger, kring träning, kring vila, kring att stanna upp, kring energier från andra människor och inte stanna i boxen av hur de ska se ut genom att strirra sig blind på andras liv i sociala medier.. att fokusera på var JAG är och hur MITT liv ser ut och vad jag kan göra för att må så bra som möjligt inifrån och UT!


Godmorgon! Time for work!

Inga kommentarer:

Nytt år..

Ny framtidsplaner, nytt jobb, ny bostad, nya mål... kräver ny blogg! Denna stängs ner och jag flyttar efter ett uppehåll :) MEN ... ni...