onsdag 18 januari 2017

Tadaaaa!

Bra morgonkortis! Vaknade när Ms väckare ringde 4:30 typ.. Låg kvar till kvart över, lyssnade på en guidad meditation och sedan tog jag en gröning, (spirulina, kelp och citron) en näve nötter och la mig igen. Tassade upp, 30 min cardio och lite rehab för knäet ala Peterson stepup. Sedan min 30 dagars yoga utmaning här hemma i vardagsrummet med tända ljus och jag blev glad att de var en soft, avslappningsvariant denna dag, den var asskön och fick sinnet att mjuka och hela mig att förvandlas till ett litet mjukisdjur från topp till tå och sedan kunde jag med tända ljus äta min frukost.

I dag är det långdag ala onsdag. Har inte bestämt mig om jag ska gå på utbildningen efter jobbet, den är INTE obligatorisk och jag är mån om min tid för återhämtning numera, kvällarna är dyrbara då vi vaknar så tidigt och jag vill få tid tillsammans eller tid bara för mig själv beroende på hur känslan är i kroppen och min nacke håller inte för 12 timmars dagar .. så är det bara.

Har en period där jag bara kryper upp i Ms famn otroligt mycket, vi är hela tiden nära varandra och behöver det, en period med otroligt mycket närvaro, mycket kramar, mycket bara skratta och trivas tillsammans. I en bra fas helt enkelt och jag älskar det! Som om inget annat spelar sådan roll bara vi är tillsammans.

Njutbart!

Inga kommentarer:

Nytt år..

Ny framtidsplaner, nytt jobb, ny bostad, nya mål... kräver ny blogg! Denna stängs ner och jag flyttar efter ett uppehåll :) MEN ... ni...