måndag 9 januari 2017

Nya möten!


I hegen fick jag träffa svärmor för första gången, jätte kul!! Har verkligen längtat efter att få göra de och vi har ju snart varit tillsammans ett år så de var ju på tiden, hi hi. Men de träffas så sällan så de är inte så konstigt. Jo i min mamma värld då de vi sågs helst flera ggr i veckan och pratade varje dag.. flera gånger *LER*
Det var ett bra möte.. ett enkelt och bra! Hoppas få lära känna ordentligt och vi har ju många år på oss liksom. 

Helgen har varit supermysig egentligen, en jogging tur, ny hatha yoga som gjorde att jag med min nackskada har lång väg tillbaka, skakar i statiska enkla positioner på mattan men då har jag ju små mål, att klara en liten stund till i varje position då jag måsta jobba upp ett annat fokus först och främst i kroppen. Härlig träningsvärk i rumpan efter. Har hunnit med ett rehab pass på gymmet, något yinpass .. men otroligt mycket ligga i sängen tid och pussas med min hälft vilket har varit underbart. Mobilerna har legat och vi har legat vid varandra och kramats. 

Hunnit fixa matlådor till honom då han åker bort på jobb hela veckan. Jag tror på att skämma bort varandra i små och stora saker i vardagen. Han hämtar mig på jobbet varje dag utan att jag ber om det. Han masserar mig när jag har ont och behöver det. Han prioriterar mig direkt jag kommer och vill mysa, allt annat läggs de åt sidan. Vi har olika sätt att visa kärlek och man måste försöka lära sig vilket språk den andre pratar då man kommer från två olika världar i regel.

Vi kastade en gammal stor hallmatta, min vardagsrumsmatta och svängde förbi Ikea och köpte en ny grå rund som de hade på kampanj för 299:- (KAP) den får Emmy sedan annars på sitt nya rum den dagen vi flyttar. :) 5 stora matlådor och sedan hem för total mys tills vi kröp i säng halv nio då M skulle upp före 4 .. somnade tätt intill varann och jag kände en tacksamhet över helgen. 

I dag vaknade jag vid 5 och slängde benet över sidan av sängen.. tomt.. låg kvar, mös med kisse, ringde och sa godmorgon och sedan tog en underbart skön morgonprom. Så skönt ute, milt, perfekt underlag, tyst, stilla.. en gnistrande fin start på dagen!

I dag kommer Emmy!


KÄRLEK!

Inga kommentarer:

Nytt år..

Ny framtidsplaner, nytt jobb, ny bostad, nya mål... kräver ny blogg! Denna stängs ner och jag flyttar efter ett uppehåll :) MEN ... ni...