måndag 23 januari 2017

Morgonspa!


Ett faktiskt riktigt bra benpass efter frukost denna morgon, bra tempo, stora svettlökar i armhålorna och helt enkelt en bra kroppskänsla trots att jag känner mig lite mör i benen av min 30 min yoga där de statiska positionerna som får mig att balansera och jobba med min core varje morgon har gjort benen lite ömma, nya små muskler stabiliserar och de stora får jobba på ett annat sätt! BRA! Väcka nya saker i kroppen helt enkelt!!
De e så skönt på måndag och tisdag, ingen stress till något eller något som måste göras, bara fokusera hela förmiddagen på mig själv och få en hög med egentid som jag älskar. 
Stannade på coop efter benpasset och inhandlade näringsrika och snabba kolhydrater att tanka med efter passet och ett protein från Holistic fritt från en massa skit ämnen och sötningsmedel. 
Vad har hänt sedan jag ändrade kosten, äter ännu mer grönt och äter till största del vegetariskt? 
Jo, min mens är liksom klockad, den kommer på beställning när de ska göra de, har mindre mensvärk, än har den inte varit lite sjukt riklig som tidigare. Jag har bättre luktsinne, vilket är nackdel ibland :P Jag känner smakerna bättre. Mjukare i leder.. Tappar mindre hår. Immunförsvaret känns starkt och de viktigaste.. jag har tagit ett steg i att vara sann mot mig själv och vad som känns bäst för MIG!


En helg där vi legat i sängen mycket, i soffan mycket, pratat framtid, pratat olikheter, diskuterat, kramats, bara varit med varandra helt enkelt.. å jobbat så klart!

Inpackning för glans och lyster
1/2 avokado
1/2 mogen banan 
1 msk olivolja
1 rågad tsk naturell yoghurt
Blanda allt ordentligt. Tvätta håret och handdukstorka det. Har du normalt hår kan du ha blandningen i hela håret. Har du fet hårbotten ska du undvika att ha blandningen närmast rötterna. Täck håret med en handduk eller duschmössa. Låt kuren verka i 25 min. Sköljs sedan ur.
Denna mix är nu i mitt ny duschade hår, en naturlig inpackning, får se hur de känns. Min hårbotten är torr, kliande och irriterad just nu och garanterat är de för att man sätter upp de i en knut och låter de torka under allt för många timmar och blir då någon form av mjäll, svamplikande i hårbotten. Jag är ju dessutom en mösstjej så jag snurrar in de blöta håret och på med mössa. Får se hur de känns efter en kemikaliefri behandling. Så nu sitter jag här i 25 min, dricker chaga med citron i och har en ansiktsmask i ansiktet. Bra start för kroppen denna vecka!

Inga kommentarer:

Nytt år..

Ny framtidsplaner, nytt jobb, ny bostad, nya mål... kräver ny blogg! Denna stängs ner och jag flyttar efter ett uppehåll :) MEN ... ni...