måndag 2 januari 2017

Måndag

Måndag betyder för mig att få egentid igen. Jag gör allt tidigt på morgonen på Emmys vecka då jag är själv och för att få i hop det. Jag har ingen uppbackning och lämnar inte bort henne vilket gör att jag ger mycket av mig och min tid för att ge henne mycket uppmärksamhet. Hon har varit rätt trotsig i veckan mot mig och igår var de som om hon kom i fas efter bytet och var sig själv. Vi åkte skridskor, skrattade mycket och hade lite argumentationer.. en perfekt söndag även om jag var sååå trött efter veckan och fick mens idag och då är jag rätt mentalt utslagen dagen innan. B-komplex och magnesium har ändå hjälpt mig mycket i min pms.

Lämnade Emmy på fritids och tog en cykeltur rullandes ner till gymmet där jag fick ont i magen att se en tjej fått cancer och rakat bort allt hår, sist jag såg henne var 3 veckor sedan. Nu såg man.... cancer. Kunde liksom inte fokusera på passet utan fick sån empati och började bli illamående och gick hem.. fick nog till ett helt ok benpass men gick hem och skickade och kollade om jag kunde vara ledig i feb.. Man kan inte vänta, man måste ta chanserna nu!!! Jag vill testa att åka på ett retreat .. då måste jag boka och boka NU! Livet pausar inte.. jobbet kan jag pausa. Åka bort och ta hand om mig för en helg, utan stadsliv, utan måsten, bara yoga och äta bra mat. Boosta själen!


Vi inhandlade en sådan här i helgen. Så vi kan spara tid i vardagen. Maten får puttra långsamt under flera timmar, de blir mycket mat.. de blir gott och de blir lådor till Marcus sedan när vi ska bo i hop.
Har börjat prata kring de för Em så hon ska mentalt börja ställa in sig på att de kommer en dag då vi kommer bo alla tre tillsammans.. de kommer inte hända nu, men för att hon ska få vara med på tåget och förstå. Just nu är hon inställd bara på att jag och hon ska bo ihop och absolut ingen annan.

Nyår var lugn, vi åt god mat sedan så såg jag och Emmy film, marcus såg hockeyn och halvsov. Jag och Emmy låg i hennes säng vid 21 och försökte se lite rakter, sedan somnade hon åt fel håll i sin säng och jag somnade vid 22 med Marcus vid min sida. Inget speciellt firande, vi var bara tillsammans och för mig är det som betyder något.

I dag har en smoothie hamnat i min mage, brödet jag bakade fick hamna där med :) Jag ska på behandling och av ryggrad och nacke kl 14. Annars planlös.. jag ska bara vara. Har yogat två gånger idag, två st 15 minutare till Milla Floryd, ett gött flow för att få igång cirkulationen samt bygga på rörligheten i min kropp. Så viktigt!

I går hann vi ut en sväng på tu man hand och fick oss frisk luft och lite is under oss. Härligt!





Inga kommentarer:

Nytt år..

Ny framtidsplaner, nytt jobb, ny bostad, nya mål... kräver ny blogg! Denna stängs ner och jag flyttar efter ett uppehåll :) MEN ... ni...