tisdag 31 januari 2017

Fri!

Mycket tankar har senaste tiden kretsat kring dagens ätstörning som jag ser runt om mig.. Mitt bagage som från 11-19 som missbrukar och självsvältare, som bulimiker som deprimerad till att ta sitt liv gör att jag då och då reflekterar. Jag älskar gymmet men anser nu i efterhand att fitness är inget du ska hålla på med om du varit ätstörd, har du varit ätstörd så kommer du bli frisk en dag, (förhoppningsvis) om viljan finns där men det är som med alla missbruk så finns de kvar inom dig, inom mig, rotat långt där inne och därför så reflekterar jag några gånger per år då och då. Var är jag nu?Var har jag varit? stannar upp, lyssnar och känner efter.. Tänker, lever som jag lär? ÄR JAG SANN MOT MIG SJÄLV? Jag ändrar då jag är en person som lätt kör på i samma hjulspår och mår väldigt bra av det.. men som med allt annat så är det lätt att tro det för man vet inte bättre om man inte testar och vågar något nytt. Jag behöver då och då ändra kosten för att inte köra fast. Så i går efter massor med kvällar med samma kvällsfika så gick jag till COOP och tänkte nytt, tänkte om... okej, vad är jag sugen på just i kväll och jag handlade det bara jag ville ha utan tanke på någon annan här hemma.
Tände ljus, lyssnade på musik, läste, TUGGADE och åt bröd med gluten och magen klarade det.. Varför??? Jo för att jag stannade, åt ej fort som sitter i mina gener i min familj.. stannade upp, tuggade, tuggade, tuggade och skapade bra förutsättningar för att min kropp skulle kunna ta hand om de jag fick i mig och inte bara fick stora klumpar bröd i magen som gör de svårsmält sedan, som skapar gaser, som skapar snabbt sug efter ny mat igen.. snabb mättnad och liksom snabb hunger.

OCH man kan äta kolhydrater på kvällen!!! HÖR OCH HÄPNA!



En lite morgonprom, en stund på mattan denna lediga dag. 

Rygg på tur... Alltid älskat rygg träning och därför har jag alltid varit stark i ryggen förutom nu då jag har min kära nacke som kan ställa till det men starkare blir jag och nu är det 2 v tyngre så jag provar att byta ut gummibanden i chinsen till ett par tunnare för första gången. Jag lägger fokus på rodd, en del drag och sedan avslutar jag med en viktig rehabövning för nedre delen av trapz och sitter på en bosuboll för balans. Magen hoppar jag.. den får jobba en del nu i yoga utmaningen automatiskt pga mina härliga vingliga morgnar.

Nu ska jag ha en alldeles fabulös dag! Ha det du med och var en förebild! Du är bra precis som du är!


En proteindrink från detta kvalitets märke samt en banan fylld med viktiga vitaminer och mineraler!

Inga kommentarer:

Nytt år..

Ny framtidsplaner, nytt jobb, ny bostad, nya mål... kräver ny blogg! Denna stängs ner och jag flyttar efter ett uppehåll :) MEN ... ni...