lördag 14 januari 2017

Fri!!

Helt magiskt skön, jobbig och sån där fri morgon! Vadå fri!? Jo, inga måsten, bara en ledig dag, knackig sömn och skyller på fullmåne. Låg i sängen i natt och åt keso och ost... ;)
En joggingtur, min runda, fullmåne, gnistrande snö, ingen musik i öronen utan bara ljudet av knastret i snön och sedan var det någons flås;) de var nog mitt:P
Rullade ut mattan och inne på min sjätte dag vilket var fokus på core och de är helt sjuk vad nacken gjort att jag får börja om från början.. att stabilisera på min tidigare bortdomnade sida gjorde att jag kollapsade och insåg, spännande.. här har vi en utmaning att ta tag i!
Fokus på att stärka upp min core för att vara hållbar i ryggen, handlar inte om något sexpack.. handlar om hållbarhet!
I går fick vi in en nötfri choklad och apelsintårta och gjorde cashewnötsgrädde till, magiskt gott!
Jag och emmy har varit själv hela veckan, har inte sett min hälft sedan i söndags så  saknaden var stor och han åkte på hockey igår med en kompis och jag tog bilen hem där emmy redan väntade och vi åt, pysslade, spelade och hade en tyst kväll utan tv, mobil och dator.
Läste något som gjorde ont i hjärtat.. barn förknippar samma känslor med att ha en förälder som sitter med mobilen mycket som samma som med en alkoholiserad förälder. Sedan jag fick ny mobil i jul har mitt ljud fått vara avstängt, min insta har stängts ner. Men försöker verkligen tänka på att låta bli mobilen så mycket jag kan när emmy är vid min sida då jag vet att jag fastnar och är beroende av den.. vilket jag INTE vill vara! Jag vill vara närvarande och låta min hjärna koppla av från massa intryck och bara känna livet som de verkligen är.. HÄR OCH NU!



Godmorgon världen! I dag blir de kalas för emmy 2 timmar och jag får se vad jag hittar på då.. hur som så är jag fri.. och jag kan jag precis vad jag vill! Häftigt? JA! :)

Inga kommentarer:

Nytt år..

Ny framtidsplaner, nytt jobb, ny bostad, nya mål... kräver ny blogg! Denna stängs ner och jag flyttar efter ett uppehåll :) MEN ... ni...