tisdag 20 december 2016

Slow!

I dag och i går går allt slow, en kontrast som jag lägger in för att jag behöver det. Stannar hemma och bara är, eller jag har gjort saker men bara sånt som ger tillbaka. Bakat mitt favoritbröd, haft grönkål i ugn med olja, vitlök och himalaya salt (testa och byt ut!), tackat nej till lunch på stan och istället fått sällskap hemma vid lunchen med mycket te och prat. 
Ett 45 min yin pass fyllt av avslappning och fokus på ländryggen och bäcken. 

Nu sitter jag här efter en liten promenad med en ny pod, en yogisk sådan som handlade om att stanna upp och lyssna på sitt inre. Precis som jag gör mer och mer.. vilket har skapat ett enormt sug av förändring.. inifrån och ut. Stressar man bara på så hör man inte signalerna.
I dag signalerar min kropp att den är trött. Ryggpasset på morgonen var svagt, trots att jag ätit frukost med M innan och hoppat morgonprom. Så jag behöver vila och ta de lugnt, behöver fylla på bägaren.. en tom bägare kan ej fylla något annat.. så nu fyller jag mig själv med det jag behöver. 
Sitter med en kopp matcha te och en Mintboll som Hanna bakat, ett litet efter friskluft fika. 
Vackert ute idag!
En ny kär kamrat har kommit på gymmet.. herr trappmaskin. Som jag nötte på den när Emmy var bebis hemma och innan.  Morgondagen är egentligen jogg/löpning på tur.. Benen är sargade av träningsvärk.. skulle jag rekommendera någon annan i denna stund att springa på morgonen? Nej.. Därför måste jag hoppa det, låta kroppen få en lugnare start och möjlighet att återhämta sig maximalt för att sedan gå framåt och bli starkare. 

Inga kommentarer:

Nytt år..

Ny framtidsplaner, nytt jobb, ny bostad, nya mål... kräver ny blogg! Denna stängs ner och jag flyttar efter ett uppehåll :) MEN ... ni...