tisdag 13 december 2016

Morning!

En skön morgon med min dotter, frukost tillsammans, lite julkalendern, lite fix av hår och sedan traskade vi till skolan.. Jag något trött med med ett behagligt lugn inombords.  Traskade till gymmet och körde lite rehab och rygg, samt någon mag övning innan jag begav mig hemåt, en proteindrink och lite frön och sedan rullade jag ut mattan. 15 min espresso yoga och sedan 15 min guidad meditation på mitt sköna bolster innan jag dök in i duschen och duschade länge och skrotade sedan runt i morgonrock tills de var dags för en lättare lunch ala smoothie modell. Med extra baobab pulver för att få en c-vitmin deluxe nu i förskylningstider. Jag har supermycket vitlök i allt för att boosta systemet, försöker både att ha den rå i röror för maximal styrka och power i den för kroppen men sedan tillagad i maten.
Mitt nästa mål är att få i mig ekologisk gurkmeja på något sätt förutom i kapslar då den är otroligt bra för MYCKET: 
Men de krävs ju 1 msk om dagen för att få den hälsomässiga effekten sägs de.. å gurkmeja är inte gott så därför är de mitt mål att göra någon form av guldmjölk och dricka varje dag.

Morgonen var lite rolig då jag fick kommentaren:
-Satan så vig du är då jag lekte mellan seten lite. Hi hi

Jag har lagt om gymdagarna lite, då jag är ledig mån och tisdagar så passar de bättre att köra ben och rygg dessa dagar. Sedan då jag har kort om tid på torsdag morgon så väljer jag att köra axlar.
Lördagar är min dag för armar.

En av mina favoriter, stenåldersbröd med keso och prästost, samt en grön smoothie fylld av nyttigheter, bra fettsyror, långsamma kolhydrater och toppade med fina fettsyror och aminosyror från hampafrön. 
Lyckan är att ha emmy här igen och få fläta hennes hår och hon vill ha frisyren i skolan, heeejba!! I dag flätade vi in lite glitter i håret dagen till lusse till ära :D 

Min pojkvän blev rackarns snygg när håret fick fixas i helgen av älskade Linda! 

This is what is all about.. friendship! 

Överraskades av otroligt gigantiska och vackra rosor i tisdags, de står ännu på bordet och är så fina! Mamma skulle ha älskat dem! 

Inga kommentarer:

Nytt år..

Ny framtidsplaner, nytt jobb, ny bostad, nya mål... kräver ny blogg! Denna stängs ner och jag flyttar efter ett uppehåll :) MEN ... ni...