måndag 19 december 2016

En ny vecka!

I dag väljer jag att bara vara i min bubbla så mycket jag bara kan och ladda batterierna. Helgen har varit både och. Emmy har varit väldigt humörstinn, växlat och blivit tvär och sur för ingenting.. tar så mycket energi. De är svårt när man är olika som förälder och man inte vet riktigt hur olika saker och frågor hanteras i det andra hemmet. Jag är rätt konsekvent och saker och ting är inte ok.. de handlar om att ta det nu för de lär inte bli lättare ju äldre de blir. Vissa saker är inte ok och varje diskussion och samtal, nervsammanbrott, trots tar lite av ens energi och har man sovit sämre en natt så är inte tålamodet de samma och sedan kommer samvetet över känslan: Är jag för hård nu? Är jag arg hela tiden?
Tidigare hade jag ringt min mamma och bett om råd och hört henne säga något klokt!
Nu ser allt annorlunda ut och jag pratar nog helst med någon som har barn och förstår lättare.. jag har en till lösning .. YOGAN!Tidigare valde jag en mer YANG träningsform med mer styrka och fart när det var något som behövde stillas och lugnas inom mig. Helt fel sätt då träning stressar systemet och nu väljer jag en kontrast för att stilla mig och tankar, att hitta tillbaka till lugnet, att inte oroa sig över att man gör fel som förälder utan landa i sig själv och känna att jag är bra precis som jag är. Ingen är perfekt och alla gör fel i bland, stora som små!
Bolstret har blivit väl använt, var dag använder jag den i någon yoga position, antngen bara att vila på maten eller landa i någon yin position. 

Denna matta vill jag bara ha!!!!!!
Gårdagen spenderades på isplanen.. premiär för i år, så skönt att få vara ute tillsammans, växlande miner här med. De har nog bara varit några dagar med sämre humör.. precis som de kan vara för en själv. Man vet inte riktigt vad det är.. de är bara så man inte är den man kan annars vara och de får vara ok att vara de.. även om man på sidan vill veta VAD är det som gör att humöret växlar så fort i dig älskade lilla dotter.. din mamma blir frustrerad!


Fredagskvällen spenderades på Löven match, Emmy mumsade rawfoodbollar och sedan kom tomten på plan och vips så var de godisregn så hon fick i sig socker för i helgen så inge mer denna helg kan ja lova. Jag har inga förbud men vill hålla henne från socker så mycket jag bara kan då det inte skapar något som helst positivt i våra kroppar. 


Morgonen spenderades med en kortare morgonprom, åt frukost med emmy, julkalendern.. lämnade på skolan och de känns i hjärtat att de är jul snart och jag har inte min dotter denna jul. Kommer sakna henne massor och hoppas hon får en fin jul hos hennes pappa med hans sida. Traskade till gymmet och rev av ett benpass, ett lite längre pass för och vara mig, 50 min! Bättre styrka när man fått äta och vakna till lite mer på morgonen. 
Lunch dejt med kramar och otroligt bra näring, älskar mina smoothie luncher med hembakt bröd, jag mår bra av det. Sedan rullade jag ut mattan för 30 min yin yoga, en lång dusch och sedan smörja in kroppen med olja, som att ge sig själv en massage. En dag fylld av personlig omtanke och laddning. 
Att trivas med att bara vara hemma och vara. Hemma med sitt eget sällskap i ett lugn!

Inga kommentarer:

Nytt år..

Ny framtidsplaner, nytt jobb, ny bostad, nya mål... kräver ny blogg! Denna stängs ner och jag flyttar efter ett uppehåll :) MEN ... ni...