söndag 25 december 2016

EN ny dag!

Julafton är en dag av ångest där jag försöker göra de bästa av stunden och situationen. De går inte med ord att beskriva tomheten att inte kunna åka "hem" eller ha någon äldre kvar som en nära släkting. Mina bröder firar med sina respektive på sin andras sidas håll och jag firade i år hos min vän. Lite annorlunda att fira hos och med en annan familj men siktade in mig på att de var en vanlig dag med middag på bortaplan och sedan få mysa med min hälft innan vi kröp i säng i soffan.
De var trevligt och blev bortskämd med lite klappar. Har nog aldrig fått så mycket klappar sedan mamma gick bort.
Marcus ringde när vi åkte hem.. han vet och känner mig och fråga: Hur mår du?
Inte bara God Jul... han bara vet.
Ta vara på era relationer ni har kvar i livet.. så viktigt att visa tacksamhet över att de bara finns där. För dig och för dina barn.

I dag är en ny dag då jag sitter nu med nya tjocksockar ala ryggsockar och underbart smaksatt kaffe med en stor chokladbit, samt en mysig filt som jag fick i julklapp. Kaffet doftar ljuvligt! Tystheten här hemma är ljuvlig.. jag har nog aldrig i hela mitt liv uppskattat de tysta, de lugna de att inte göra någonting som jag numera gör. Jag känner mig bara trygg och stark i mig själv.. som om världen snurrar på runt mig men jag bara andas lugnt i min egen takt och inte bryr mig om vad alla andra pysslar med utan är bara i vår bubbla här.

Åt frukost med min hälft, startade en tvätt och sedan kröp vi under filten en stund innan han begav sig för att köra ett benpass på gymmet och jag rulla ut mattan. De är skönt att vi inte tränar ihop, jag får automatiskt en stund för mig själv när han åker iväg och tränar, jag hinner yoga, jag hinner sitta här och reflektera över livet. Att vi har det ganska bra. Jag har en knöl i armhålan som tar stor del av min energi och försöker bara andas bort tankarna.. Den har kollats och de är en godartad men den ömmar där den sitter och man gör inget åt den. Men jag är inte vän med den än. Men försöker bara komma till punken där jag accepterar den.

Tack för livet!

Inga kommentarer:

Nytt år..

Ny framtidsplaner, nytt jobb, ny bostad, nya mål... kräver ny blogg! Denna stängs ner och jag flyttar efter ett uppehåll :) MEN ... ni...