måndag 31 oktober 2016

En resa


Jag har gjort en galen häftig, jobbig resa på 8 veckor, snart är det slut på mina 8 veckors boost av mig själv och jag har upptäckt och tagit fram sidor av mig som legat i skym undan ett tag. Jätte häftigt att känna att ju mer man stannar upp i livet och bara är, ju mer man yogar, ju mer man sätter sig i en form av meditation och låter världen stanna upp och man fokuserar bara på nuet så öppnar sig nya dörrar och man ser klarare vägen man vill gå. Lättare att då vara ens egna bästa vän och ta hand om sig, inifrån och ut.. inte tvärtom. I dagens samhälle är fokus på de yttre och när de inre strular förlitar man sig på läkare. Vi måste jobba med det inre, tanka våra kroppar med bättre näring och lyssna på kroppens signaler och de gör man inte om man följer ramen hur snabbt allt ska gå och hur man ska vara med på allt.. man måste säga nej.. säga ja till sig själv. Jag har lyssnat och för att vara sann mot mig själv och mina värderingar vill jag välja bort kött av miljöperspektiv och för att min kropp mår bra av lättsmält mat, de ska gå snabbt genom kroppen för att undvika mer belastning än vad den ändå utsätts för. Ju mer grönsaker och veg jag lägger till ju bättre mår jag från inre till de yttre, från tårna till knoppen. Jag gör inget statement att bli vegetarian, jag väljer bara i största möjliga mån veg och självklart glutenfritt. Jag vill tanka min kropp med högoktanigt! 
Att vara sann mot sig själv är en förutsättning för att leva de liv man vill leva och bli lycklig i sig själv! 

Ta hand om dig!

Inga kommentarer:

Nytt år..

Ny framtidsplaner, nytt jobb, ny bostad, nya mål... kräver ny blogg! Denna stängs ner och jag flyttar efter ett uppehåll :) MEN ... ni...