lördag 6 februari 2016

Maskin!

Jag har hört det några gånger .. du är som ens maskin. NEJ jag är inte som en maskin, jag bara tänker inte så mycket utan bara gör och följer min plan och låter sällan något gå emellan ;)
Som min morgonträning tex, den ska bara göra för jag älskar den, den får mig att må bra, det är min stund för mig själv, den tar slut på mina muskler även om jag kör mycket mesigare nu än tidigare då jag är mer rädd om de gamla skador jag dragit på mig och lätt gör sig påminda så jag kör klokare numera men jag tränar ofta och korta pass, de är min melodi! Veckan har varit jätte bra men jag har inte hunnit med varken mitt hem, handla mat eller typ med mig själv, ha ha, men har haft de super ändå, den har bestått av långa arbetsdagar, tidiga morgonpass, otroligt sena kvällar för att vara mig.. den har bestått av middag ute, har bestått av hockey en kväll, mycket kramar, många gamla stammisar och vänner har varit förbi på butiken i veckan och gett mig en kram och små handlat de som de behöver, möten, utbildningar. Ja... denna vecka har varit sjukt hektiskt men samtidigt lugn och mysig.  Så kontraster till stress i form av lugn.. de är vad som behövs.. Å några fler timmar sömn;)
Men idag blev det ingen sovmorgon, jag vaknade av mig själv efter halv 6, cyklade ner till gymmet, drog av ett axel, triceps och magpass i superset, alltså ingen vila, högt tempo och jag testade lite pressar, superlätt men är försiktigt pga min nacke :) Skön musik i öronen och man smådansar fram mellan vikterna gör att man mår bra. Älskar stunden i gymmet på morgonen, oftast kan jag vara helt själv och få äga gymmet. Man fultränar och sedan är det magsikt skönt att rulla ut matta och stretcha ut hemma medans gröten kokar upp och äggen blir färdiga.

Eftersom jag inte hunnit med matlådebiten som jag sköter jämt så har jag måsta handla nödlösningar och de är svårt att få till bra näring tycker jag när man inte har sina matlådor med sig till jobbet, både lösningar som ska vara ekonomiskt bra och sedan bra bränsle för kroppen. Nu har jag några bitar lax i ugnen som jag skulle ätit igår.. ha ha. Men de hann inte med så nu fixar jag det på morgonen och sedan får jag fixa lite grönsaker. Har ju tur att jag jobbar i en världsklass butik där det alltid finns tillgång till bra mellis.
I går skålade jag och Rebecca innan hon skulle gå hem, jag svepte och sedan börja jag skratta för den var så dålig och de är ändå skönt, har man riktig fredagskänsla så smittar de av sig och kunderna skrattar åt oss :) Ett leende sprider sig! I går bestämde vi att de var gnäll förbud på jobbet speciellt på fredag och jag ansåg att 10 armhävningar varje gång var ett lämpligt straff!
En bra dag med en bra arbetskompis, men efter 10 timmar så var jag less och de var otroligt skönt att komma hem och lyxen att få skjuts hem! Livet utan bil har jag inte vant mig vid, kylen ekar.. har prioriterat att umgås och vara social istället för att sköta kanske vissa måsten, haha. men men... en dag till jobb sedan ledigt i morgon! DÅ hinner jag ta igen de jag missat här:)
ASBRA att tagga till!
Älskade HELG!


Ny god ingefärsdricka på jobbet! Kombucha .. raw och full av nyttigheter för dig! Lätt bubblig. Lyx för dig och din kropp!
JAG när jag inte fått sova.. haha

Vi har fått in en lokalproducerad Naturdeo utan kemikalier och cancerframkallande ämnen. En crème
deo med doft av cocos eller grape. Jätte härlig, finns i 2 storlekar. Tillverkas i Nordsjö :)
Tänk på vad du smörjer in dig i armhålan.. nära brösten.. körtlar.. tänk själv.

Inga kommentarer:

Nytt år..

Ny framtidsplaner, nytt jobb, ny bostad, nya mål... kräver ny blogg! Denna stängs ner och jag flyttar efter ett uppehåll :) MEN ... ni...