tisdag 16 februari 2016

Markrace!

Tisdag, lite halvångest, lite måste springa på toan ala nervös känsla, lustigt hur träning kan påverka en mentalt, haha. Målet var 12x12 marklyft, sist gick de jävligt tungt, då hade jag kört helben dagen innan.. i dag ett annat upplägg, andra förutsättningar då jag körde bakben och röv i söndags. Inte samma trötta bål. Tisdag är den dag jag dopar med mig koffein och taggar till rejält, mer fokus på mark nu än ben, rörligheten har blivit bättre- TACK yogan.

Styrkan var helt annorlunda , starkare, mer kontakt och vad gör jag!? Jo sätter 14 set!!! hade fixat 15 men la av.. man ska sluta på topp ;)
Så jävla nice känsla. Värmde upp kroppen hemma med yoga på 15 min innan, prom till gymmet och sedan 15 min yoga efter. Kroppen känns BRA! jättekul!
Att bara mata en övning är mentalt jobbigt, att man vet att här ska jag stå Typ 14 set.. haha. Men känslan efter är JAPP JA SATT DEN!

Detta kommer föra mig framåt, ja känner de! Eller så är de att allt går framåt just nu! I morgon vila från vikter och jag håller tummarna för att min kropp tänker som min knopp i morgon, att i morgon är en bra dag för 5 km jogg, gärna ute om vädret tillåter. Dagarna är HELT ljuvliga nu med tanke på det fina vädret vi har i norr med otroligt mycket vitt överallt, det är så vackert att man bara ler.
Det är helt jävla magiskt väder i Umeå idag!!! REN njutning!!
Fått en promenad i solen till Willys för att sällskapa malin till affären, tjattra om allt mellan himmel och jord. Lustigt att någon som man inte känt alls plötsligt går vid ens sida och man pratar allt möjligt  från träning till LIVET! Livet består av spännande möten om man vågar lära känna nytt folk, om man vågar öppna sig och visa.. de här är jag!
Denna låt gillar jag att tagga till och dra till!
Tacksamheten är att få någon som följer en och handlar, skjutsar en och kramar om en! 
TACK TACK TACK TACK tycker om dig!!


Tacksamhet till att jag sköter yogan flitigt, icke mamma vecka gör att jag lägger tid på mig själv och tar igen lite tid på mattan, i gymmet, jobbar mera och ... saknar min älskling!

Inga kommentarer:

Nytt år..

Ny framtidsplaner, nytt jobb, ny bostad, nya mål... kräver ny blogg! Denna stängs ner och jag flyttar efter ett uppehåll :) MEN ... ni...