måndag 15 februari 2016

Ba och köra!

Överkroppen är så jävla mycket bättre, ok, idag gasade jag på lite för mycket och körde pressar för både axlar och så råkade jag lägga mig för att köra några pressar på bröst.. detta BÖR JAG INTE GÖRA men flinet jag gick runt med tog bort fokuset på vad jag bör och inte bör, haha.
Kul var de i allafall och få lite pump i brösten och sedan var de bara att rulla ut yoga mattan och sträcka ut axelled och bröst maximalt :)
Yoga 2 ggr idag, jag måste verkligen och älskar det, inget måste men för å hålla mig skadefri så är det superviktigt!
Vaknade kl 5, låg kvar till halv och rullade ut mattan. Mys morgon i lugn och ro med smurf, livet med barn kan verkligen vara allt annat än mysigt då de kan vända snabbt med en 6-åring men vi har haft en kanonvecka i hop, självklart händer de att hon inte lyssnar, låtsas inte höra, kommer inte när jag ropar eller så river hon ut fönsterbrädet i marmor för hon bygger kojor och den går mitt itu men... men.. så är livet och som sagt, veckan har i överlag varit grym!!! Hon har somnat tidigt och då blir hela veckan mer i balans.
Snön har verkligen kommit med råge!!! Vi har varit ute med skranan, jag har varit däckad på kvällen då vi är rätt aktiva så igår mös vi inne mest hela dagen. Förutom ben på morgonen och skidåkning för emmy. *LER*

Fokus på rumpa och hamstring, utfall, raka mark, liggande legcurl, hamstring i bellyback, rumplyft i superset med hängade höftlyft (allt i samma rörelse, hägnade i chinsräcket) stående vader, båltwist i maskin. Emmy var med så passet tog väl 35 min. Hon är otrolig, vet att mamma ska ha en stund först, sedan var planen skriller men då de ej hunnit med att skotta så fick hon välja skidor och jag fick mig lite frisk luft på gatan med att hon fick träna på dessa som hon inte åkt på mycket.

Jag mår väldigt bra just nu, ser mina egna ögon tindra och hör mitt eget skratt bubbla!! 
Jag njuter! Fast njöt inte när jag inte hade varmvatten idag.. kan lova att duscha var varken ljudlös eller lång, haha. 
Jag är bara sjukt glad att jag är så spontan och stor i käften, av det kommer grodor och av det lär man känna helt underbart folk! Jag älskar att lära känna nya och man växer av det. Livet är kort, ta vara på varann och stunden! Kramas och busa mycket!
Magiskt väder till gymmet denna dag!
Älskar dig!

Inga kommentarer:

Nytt år..

Ny framtidsplaner, nytt jobb, ny bostad, nya mål... kräver ny blogg! Denna stängs ner och jag flyttar efter ett uppehåll :) MEN ... ni...