söndag 14 februari 2016

Alla hjärtans dag alla dagar!

I dag är det alla hjärtans dag, de är mysigt, med en dag som ska fyllas av kärlek! Men för mig har erfarenheter i livet med att förlora sina älskade föräldrar gjort att man insett att de handlar verkligen om VARJE DAG!! Kan tyckas tjatigt men varje dag vill jag visa de jag tycker om och älskar att jag verkligen gör det. En dag som denna så är det en mysig kärleksdag men varje dag är viktigast för mig.. visa på olika sätt, hjälpa varann, säga de till varann, kramar, pussar, vänner som alla relationer.. så otroligt viktigt! HUR som så kram på alla hjärtans dag till er alla och särskilt ni som inte har någon att kramas med eller  som känner sig ensam en dag som denna.

Emmy sover och jag har kört min morgonyoga, vaknar oftast vid kl 6 på morgonen även om jag är ledig eller jobbar, ibland tidigare och jag älskar att få rulla ut mattan på vardagsrumsgolvet och köra mitt rutinpass på en kvart 20 min där jag verkligen får mjuka upp kroppen på ett lätt sätt, inget avancerat, för utmanade, utan bara mjukt uppvaknade av ryggraden och höften framförallt!
Det är lyx att få vakna upp och få en stund för sig själv i en alldeles tyst lägenhet, mörkt, tidigt och sedan få höra hur kaffebryggarn puttrar i köket, gröten kokar upp osv. En liten men otroligt viktig stund för mig själv.

Gårdagen bestod av morgonpass ala rygg, kändes som en dans på rosor då man vet att jag har ett nytt marklyftrace som väntar på mig i veckan! Förra veckan var de 12or 12 set.. min polare ska upp på 13x13 nu i veckan och de lät som en 10% ökning, vete fan om jag fixar den ökningen... vi får se, jag körde fram och bakben dagen innan förra och var tröttare än helt fräsch:P I dag är det bakben tänkte jag, sedan blir de race igen mån eller tisdag men mark som fokus! Borde haft Malin med mig så hon kollar min teknik medans jag kör, bra att ha någon med sig när adrenalinet tar över förnuftet ;)
Körde en hel del roddar, Emmy vecka så de blev ett KORT men riktigt bra pass med hög motivation, motivationen är väldig hög just nu och de är skönt! Jag kände verkligen att pwon kickade igång...
eller jag hade ingen pwo ... de var bara jag som var fylld av energi! Underbart!!
Cyklade i ett SNÖIGT umeå, galet tungt att cykla med ens dotter där bak..
-Ja de var tungt!!
Hur kan de vara tungt med en sån bajslåda som du har..??? du borde vara stark!
-hhahahahaah
VÄNNER <3 nbsp="" p="">Vi åt lunch och sedan har jag turen att ha en nytt hjärta  i mitt liv som verkar vilja hjälpa lilla mig på olika sätt, underbara fina människor som finns!!! Fick låna en bil och spenderade dagen på ett kalas på Leos.
Emmy stortrivdes och jag var helt slut av ljudet, är mer en "varautenärjagärledigmamma" .. så jag DÄCKADE när vi kom hem, haha.
Avslutade dagen med en promenad med skranan, mycket skratt, många sladdar, många vurpor men så skönt att få komma ut efter en dag inomhus med stoj!!!
Frisk luft och många kramas är bra att avsluta en lördag med!
TITTUT !



Inga kommentarer:

Nytt år..

Ny framtidsplaner, nytt jobb, ny bostad, nya mål... kräver ny blogg! Denna stängs ner och jag flyttar efter ett uppehåll :) MEN ... ni...