måndag 8 april 2013

Kan jag bara få EN DAG i allafall!

Efter att ha sovit på jobbet sedan fredagsnatt så kändes de skönt idag och kliva av och komma hem:)
Haft en jätte bra jobbhelg och igår var min önskan när ja vaknade att snälla, låt oss få en lugn dag utan ett endaste sms gällande mamma att något går åt fel håll.. allt gick enligt min önskan tills vi kom hem igår och telefonen plingade vid 20 och då var de min älskade bror som skrev att mamma skulle få en akut remiss till hjärt.. hjärtat är på tok igen.. FAN JA BLIR SÅ LESS.. varför kan vi inte få lite fllyt och att hjärtat får hålla sig i schakt så de kan göra operation som ska göras!!!??
Inför elchocken i lördags så var D som jag jobbar "skift" med jätte gullig och erbjöd sig byta pass så jag skulle kunna vara hos mamma, de är tacksamt att få jobba med någon som är så gullig och förstående. Stanna hemma och bara gråt eller kramas med din karl.. jag var hemma, hos mamma, pussades, hann gråta så jag gjorde allt i min makt för att tömma och ladda och fick en fin jobbhelg.
Efter en brutal diet frukost, ha ha.. enligt mig i alla fall.. eftersom jag hade glömt lite mat hemma så blev de gröt utan mjölk och en proteindrink med vatten.. inge kaffe då de var slut så jag lovar att när jag kom hem och nu fick mitt kaffe med mjölk och nå bitar bars var sååå sjukt goda... MUMS!
Träningen blev nu med mitt komprimerade gympass.
RYGG/BICEPS/MAGE
Har fruktansvärd.. ja fruktansvärd träningsvärk i benen, nu är de inte skönt.. inte ett dugg.. hela jävla nervssystemet påverkat kan ja lova och kroppen jobbar för att reparera mina små ben kan ja lova. Så idag skippade jag cardion.. hade INGEN lust att stå på ett band eller cross, fokus på muskler istället, i går fick hjärtat jobba idag, utveckla symmetri och styrka i min kropp så den orkar med mitt jobb, min vardag och tömma skallen.
Rygg:
Latsdrag, chins med snedbänk, stångrodd, hantelrodd, sittande rodd med v-handtag.
Biceps:
Hantelcurls, curl med z-stång, hammercurl
Mage:
Crunch stående på knä med rep i cabelcross.
Lite tyngre men shit vad svag jag var i biccarna när jag kört rygg före, ha ha.. inga 20kg hantlar idag kan jag lova;) Men de tog och de brände och jag tog ut mig.. de är huvudsaken!


Belöning efter ett bra pass!! ;) Älskar detta märke på riskakor efter träning.. Minns när mamma låg i soffan här en vanlig dag.. en vanlig dag utan cancer i vårt liv.. bad mig om en riskaka och emmy sa.. mojmoj du haj inte tjänat! hahahhahahhaha älskade mamma älskade onge!
Nu snabbdusch sedan Emmy .. emmy emmy emmy emmy!





- Posted using BlogPress from my iPhone

1 kommentar:

Jonas sa...

Jag kan relatera till det du går genom tillsammans med din mamma. Jag skickar en mental styrkekram till dig och hoppas att din dag fylls med omotiverat många roliga händelser och människor, som ger dig kraft att orka med! /Jonas

Nytt år..

Ny framtidsplaner, nytt jobb, ny bostad, nya mål... kräver ny blogg! Denna stängs ner och jag flyttar efter ett uppehåll :) MEN ... ni...