söndag 8 april 2012

Bakbensträning och vader.. å lite formcheck


OJ, många set baksida blev de idag... ooopppssss Inte så många set på vissa övningar men samanlagt så vart de många och int konstigt att jag sitt här rätt slut i skallen nu.. dock tycks ja liksom inte ha tränat om jag inte kört böj eller benpress.. ja är liksom arbetsskadad..eller träningsskadad på så sätt.. bas bas bas brukar jag jobba men i bland måsta man chocka kroppen på nytt sätt ;)
Vet inte om ja vågar rabbla de övningar jag hann med....

Sittande legcurl
Raka mark med hantlar
Draken med kettlebells, blir som raka mark men tar mer på röva och core.
Utfall i smith
Utfallsgång med viktskiva
Baksida lår och rumpa i bellyback
Sittande legcurl, LÄTT och excentriskt
Flera benövningar i superset med sittande vader.

Ska försöka hålla nu 6 veckor med typ 12 - 15 reps. Sen växla ner på 6or. typ..

Stretching och en lugn prom me skön musik på vägen hem.

Benen har vuxit men jag blir aldrig hård på dem...eller de kommer de bli den dagen jag bestämmer mig för att köra en stenhård diet *LER* TJURSKALLN i mig VET att de då kom och bli hård... annars får de me mig och göra.

Behagligt nöjd i kroppen, nu ska jag bara njuta av att jag inte har huvudansvaret för min tjoppa för någon timme och bara kunna slappna av och veta att hon har de bra med pappa sin. De är visst fullt att säga som mamma att de är SKÖNT att vara utan sina barn en stund.. pappor kan säga de men mammor har tendens till att inte FÅ säga de. Men jag säger just nu att de är SKÖNT att få en stund för mig själv och att någon annan passar upp henne maximalt. Att bara sitta ner i ett tyst kök och äta i lugn och ro.. de behöver jag idag!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Wow!!! Snygging!!! Vilken form! Du HAR växt, vännen!!! :o)

Egentid är ett måste för att man ska orka. Bara en liten sak som att få äta i lugn och ro för sig själv kan göra under för själen.

*kram* på dig go´fia!

Marica sa...

UNDERBART! Inser att jag har ingen chans att komma i den formen detta år men ger grym motivation! Tack!

Anonym sa...

Så snygg!

Ida sa...

Sjukt snygg form! Du har ingen mailadress som du tar emot/besvarar lite frågor på?

Nytt år..

Ny framtidsplaner, nytt jobb, ny bostad, nya mål... kräver ny blogg! Denna stängs ner och jag flyttar efter ett uppehåll :) MEN ... ni...